A nyár a méregtelenítő kúrák és drasztikus diéták ideje. Dr. Szigeti József, az Anna Egészségpont orvosszakértője szerint azonban tévhit, hogy ezek hosszú távon valóban hasznosak a szervezetünk számára. Ezek helyett az életmódváltás, a zöldségek és gyümölcsök rendszeres fogyasztása hoz igazán tartós eredményeket. A belgyógyász 4 tippet gyűjtött össze a jobb közérzet és az egészségesebb életmód érdekében.

 

Különösen nyáron népszerűek a különféle méregtelenítő kúrák, szuperdiéták, hiszen sokan próbálják így formába hozni magukat a strandszezonra. A kúrát azért ajánlják, mert az adalékanyagokban, zsírokban és cukorban gazdag ételeket egy idő után a szervezetünk már nem képes megfelelően feldolgozni, így bélrendszerünkben felgyülemlenek a káros anyagok. Tévhit azonban, hogy ezekkel szemben méregtelenítő kúrákra, tisztítókúrákra lenne szükség” – vallja Dr. Szigeti József belgyógyász, az Anna Egészségpont orvosszakértője.

A szakember felhívja a figyelmet: szervezetünkben megvannak a „felelősök” a méregtelenítés folyamataiért: a máj, a vese, a tüdő, a bélrendszer és a nyirokkeringés. Az időszakos és drasztikus „csodakúrák” helyett sokkal hatékonyabb megoldások vannak arra, hogy jobban érezzük magunkat a bőrünkben, hogy megfelelő mennyiségű vitaminnal és ásványi anyaggal segítsük szervezetünk egészséges működését – és még a strandon is felszabadultak lehessünk.

Az Anna Egészségpont szakértője 4 pontban gyűjtötte össze javaslatait.

 

  1. Diéta helyett: életmódváltás!

A különféle léböjtkúrák, méregtelenítő „csodaszerek” és hashajtó teák drasztikus alkalmazásával többet ártunk, mint használunk. Lehet, hogy időszakosan látványos eredményeket hoz, de a hirtelen elveszített folyadék – és így a kilók – az első adandó alkalommal visszatérnek, ahogyan abbahagytuk a kúrát. Ezért a néhány napos csodadiéták helyett törekedjünk a valódi életmódváltásra! Ne csak néhány napig együnk zöldséget és gyümölcsöt, hanem apránként, fokozatosan és változatosan építsük be a mindennapi étrendünkbe! Így hosszabb távon valóban kiegyensúlyozottabbak, energikusabbak leszünk, és nagy lépést tettünk az egészségesebb élet felé.

 

 

  1. Zöldség és gyümölcs: minden mennyiségben

Nyáron könnyen hozzájuthatunk a friss, béltisztító hatású zöldségekhez és gyümölcsökhöz, amelyek rostjai valóban hatékonyan kitisztítják a bélrendszerben lerakódott salakanyagot, valamint segítik a kiválasztásért felelős szerveink munkáját. Nincs is finomabb és táplálóbb ilyenkor, mint a görögdinnye, az ananász, az alma, a grapefruit, az áfonya, a málna! A zöldségek közül pedig a káposzta, a cékla, az uborka, a paradicsom, a sárgarépa és a zeller is különösen jó szolgálatot tesz. Feltöltik vitamin-és ásványianyag-raktárainkat, javítják közérzetünket, és a kilók elleni küzdelemben is segítségünkre vannak!

 

  1. Ózonnal a vírusok és baktériumok ellen

Az ózon erős oxidatív hatóanyag, amely oxidációs folyamatai révén megsemmisíti a baktériumok, vírusok, gombák és egyéb mikroorganizmusok biológiai szerkezetét és hatékony a különböző szennyeződések, szagok ellen is. Ezért ismert és használatos az ózonterápia a komplementer gyógyászatban. Mivel a zöldségek, gyümölcsök, a rizs, a hús rengeteg növényvédőszert, vegyi fertőtlenítőt és egyéb egészségre ártalmas anyagot tartalmaznak, nyáron különösen hasznos ózonnal méregmentesíteni ezeket a naponta fogyasztott élelmiszereket. Az ivóvizet is érdemes ózonnal dúsítani, így semlegesítve a szennyezőanyagokat, például a klórt.

 

  1. Igyunk még több vizet!

Testsúlyunktól függ, hogy mennyi vizet kell fogyasztanunk. 10 kilogrammonként 4 deciliter napi fogyasztás javallott, vagyis egy 40 kilogrammos szervezetnek napi 1,6 liter, egy 90 kilogrammos embernek azonban már 3,6 liter az ajánlott mennyiség. Ezt az átlagosan 2,5-3 liter folyadékot azért kell elfogyasztanunk, mert ennyit veszítünk el naponta verejtékezéssel, vizelettel, széklettel és a kilélegzett levegő páratartalmával. Mivel nyáron még intenzívebb a szervezet folyadékvesztése, érdemes növelni a bevitt mennyiséget!